mars 05, 2006

Verkligt

Igår var en kompis här hemma, J. Hon ska om någon vecka åka till Bolivia, där hon hade sin första praktik. Jag visade alla bilder för henne från Chile, och det var så roligt för hon kände igen vissa "attribut" som finns i sydamerika. såsom statyer, gatlycktor, torg mm. Det är så roligt att prata med någon som varit i sydamerika som "känner till hur det kan vara". Ännu roligare är det att min lillebror varit där, och A (min sambo).
Plaza Victoria, Valparaíso
Vi såg på en filmsnutt som min lillebror filmade när vi var och hälsade på hos min bio.mamma. Dessa videofilmer som jag har betyder så otroligt mycket. Bilder är en sak, också otroligt viktiga men videofilmerna har med rörelser, röster, blickar, ord, allt ljud runt omkring. Allt blir mer levande. Varje gång jag ser på dessa filmer blir allting mycket verkligare. Och för varje person som åker till Chile och upplever landet, blir det ännu mer verkligt. Jag önskar att mina närmaste vänner kunde åka med och lära känna Chile och träffa min bio. familj, för de skulle lära känna den delen av mig med.

Inga kommentarer: