januari 29, 2007

Väntan

Har i natt "sovit" på sjukhuset. Hade ont i huvudet under hela helgen och de på förlossningen ville att jag skulle komma in. Jag blev kvar där för observation under natten och kunde knappt sova någonting. Har +3.0 äggvita i urinen och ännu högt blodtryck. I morgon går jag in i vecka 39 och bebisen är verkligen klar och vill förhoppningsvis komma ut så snart som möjligt. Under veckan som gått har jag varit på förlossningen nästan varje dag, och det känns lite orättvist när man ser alla andra där med sina små nyfödda, som svävar fram på små moln. Jag är där men inte för att föda eller för att jag precis fått barn.

Jag vill också ta med mig en liten bebis hem!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jobbigt för er att vänta sådär! Men du har iaf varit på förlossningen å vet vad du har att vänta dig! Det är ju skönt att höra att dom är försiktiga och hellre vill ha dig på observation än att skicka hem dig!
All lycka!