januari 15, 2007

2006 - Året då allt hände

Har legat i sängen och försökt somna i ungefär 3 timmar nu. Har läst bok, lyssnat på musik men somna kan jag inte. Tänker på året som gick och på allt som hände. Det hände så mycket under 2006 och jag har knappt haft tid att reflektera över det.

Januari - Sista terminen på min utbildning börjar.
Februari - Planerar frieri. Blivande bonussvärmor blir sjuk.
Mars - Börjar slita med C-uppsatsen tillsammans med N. Friar till min älskling på vår 6-års dag, han svarar JA! Bestämmer att vi ska gifta oss den 12 augusti.
April - På besök i "småstaden" passar på att ta ur spiralen. Springer i bröllopsbutiker och planerar bröllop. Skriver på C-uppsats, rasar i vikt pga all stress.
Maj - C-uppsats klar! Blir gravid (ännu ovetandes fram till i juni). Söker jobb, får två erbjudanden.
Juni - Tar min efterlängtade socionomexamen. Säljer vår lägenhet i Malmö. Budgivningen klar efter några dagar, och vi själva hinner knappt med innan lägenheten är såld. Börjar packa. Sista veckan i juni går flyttlasset till "småstaden". I mitten av juni gör jag ett graviditetstest som slår om direkt till två streck = gravid. Lycka och förundran blandas med nervositet.
Juli - Börjar på mitt nya jobb. Planerar bröllop för fullt. Är gravid i smyg eftersom vi inte berättat för någon än.
Augusti - Jobbar och planerar det sista på bröllopet. Gifter mig med min älskling den 12:e. Avslöjar att vi väntar barn dagen efter bröllopet.
September - Börjar jobba igen. Berättar på jobbet att jag är gravid (efter ultraljudet). Bonussvärmor går bort i cancer. Stor sorg och saknad.
Oktober - Jobb, graviditet, lycka, sorg.
November - Jobb. Åker till Stockholm för att komma ifrån "småstaden" en stund. Börjar inse att vi verkligen flyttat tillbaka.
December - Är jättegravid och jobbar för fullt. Ont i ryggen och fogar.

Förhoppningsvis blir år 2007 betydligt lugnare, trots att en liten bebis är på väg.

Inga kommentarer: