januari 10, 2007

Sjukskriven

Är numer sjukskriven pga. det höga blodtrycket. Fick medicin och är ordinerad att ta det lugnt och vila mycket. Vi fick göra ett ultraljud för att räkna ut vikten på bebisen. Hon/han väger 2498 g och allt såg bra ut! Läkaren sa att det inte är någon fara om det skulle vara så att bebisen kommer nu eller om det skulle bli tvunget att "plocka ut" bebisen tidigare.

Jag mailade min minsta syster häromdagen med frågor kring min mammas graviditeter, fick svar från henne igår. Hon berättade att då hon låg i min bio.mammas mage så mådde hon inte så bra och hade kraftiga värkar som kunde vara farligt. Först blev jag lite orolig när jag läste det, men samtidigt så har jag ju mått bra under hela tiden och emellanåt knappt märkt att jag varit gravid. Det är bara nu på sluttappen som jag inte mår så bra. Dessutoch finns det en stor skillnad mellan mig och min bio.mamma... jag ska föda barn i Sverige, hon har fött i Chile.

Men självklart är det lite mer nervöst nu eftersom om jag nu skulle få havandeskapsförgiftning, kan tillståndet för mig och bebisen snabbt bli dåligt... och det är så klart läskigt att tänka på. Men för en gångs skull tänker jag tänka att allt kommer att gå bra. Inte ha det där "skyddet" som jag alltid haft innan... då har jag tänkt att det inte kommer att gå bra, eftersom jag intalat mig att jag inte skulle bli lika besviken om det skulle visa sig att det inte skulle gå bra.

Nu ska jag varje vecka ta blodtryck och lämna urinprov för att de ska ha ordentlig koll på mig och bebis.

Inga kommentarer: