januari 25, 2007

Fler prover...

Under förmiddagen har jag varit inne på förlossningen och tagit fler prover, CTG och pratat med läkare. Proverna var bra, utom blodtrycket och äggvitan. Har en lindrig form av havandeskapsförgiftning, fick jag äntligen bekräftat igår och idag. Innan har de inte sagt så mycket, utan både sagt ja och nej samtidigt. Skönt i alla fall att ha det bekräftat. Det värsta är ju att det känns som man är en "tickande bomb". Rätt vad det är kan jag bli jättesjuk och få kramper mm. Men än så länge ser alla prover bra ut, och då är det ingen fara. De vill ju att jag ska gå så länge som möjligt även fast bebisen är "klar". H*n behöver egentligen bara lägga på sig lite mer vilket bebisar gör de sista veckorna.

Läkaren var jättenoga med att säga att jag måste vila, får inte städa, laga mat eller gå på stan mm. Ligga på soffan och se på tv är ungefär det jag får göra. Och jag som redan är rastlös! Idag är det dessutom underbart vinterväder, snö och solsken. Imorgon ska jag lämna mer prov, sedan ska jag till min barnmorska på måndag. Det ska bli skönt för då ska vi prata kring förlossningsplan och hur gravidieteten har förlöpt.

Jag hoppas på att bebisen kickar igång allt själv nu snart och att h*n vill komma ut. Det skulle verkligen underlätta i allt. På ett sätt känns det som att något är på G, men det kan å andra sidan bara vara önsketänkande.

Inga kommentarer: