januari 24, 2007

Inlagd

I måndags var jag hos min barnmorska för koll av blodtryck och äggvita. Jag hade då ganska högt blodtryck och +2.0 äggvita i urinen. Jag fick en läkartid dagen efter. BM ringdedock tillbaka efter lunch och sa att hon pratat med en jour.läkare som eventuellt ville lägga in mig, i alla fall ta fler prover. Vid 14-tiden var jag på sjukhuset och blev då inlagd för övervakning. Jag hade i alla fall tur som sedan fick gå hem igår eftersom blodtrycket gick ner och ytterligare urinprov inte visade på större läcka av äggvita.

Idag var vi hos en läkare som gjorde ultaljud på bebisen. H*n väger nu 3093 gram! Moderkakan är helt okej och barnet får den näring som h*n behöver, så bebisen mår bra och har inte påverkats något. Däremot kommer jag eventuellt att sättas igång tidigare eftersom det är oroande att jag inte mår bra, vilket ju i slutändan påverkar bebisen. Förhoppningsvis kan förlossningen hoppa igång av sig självt. Känner ganska stora sammandragningar emellanåt och har lite molande värk (som mensvärk ungefär). Det är också skönt att jag är i vecka 38 nu och att bebisen är "klar". I morgon ska jag in till BM igen för ytterligare prover och koll.

Det är i alla fall skönt att veta att bebisen mår bra, det är huvudsaken. Nu ska jag bara fortsätta vila.

Inga kommentarer: