januari 16, 2007

Slow motion

Varje dag går som i slow motion. Det blir svårare att ta sig för något bra. Jag är inte bra på att bara gå hemma, utan jag måste ha något bestämt att göra. Samtidigt är det svårt att ta sig för saker också. Speciellt då jag också måste vila och ta det lugnt för blodtrycket.

Igår kväll skulle jag vara duktig och laga mat (inte det roligaste jag vet här i livet). Och jag misslyckades... med korvstroganoff!!! Kan man det? Och jag som ska vara vuxen nu och bli mamma och allt. Som tur var är min älskling rena kockmästaren, så han räddade maten och gjorde den jättegod. Den mannen kan trolla!

Men jag måste skärpa mig, man kan bara inte misslyckas med korvstroganoff (har aldrig hänt innan). Och som blivande mamma måste jag ta mig i kragen och bli bättre på att laga mat.

Igår var jag hos barnmorskan igen. Bebisens hjärtljud ligger på 134 slag i minuten, hon eller han ligger med huvudet ner men huvudet är fortfarande rörligt. Men tydligen fixeras inte alla barn, och även om de gör det så kan huvudet bli rörligt igen innan förlossningen. Huvudsaken är i alla fall att huvudet är neråt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan ju blogga for att fa tiden att ga. ;)
Jag ar inne har sa gott som dagligen nufortiden i vantan pa nya inlagg.

Patricia sa...

*haha*

Jättebra idé!Kul att du är inne och läser! =D