februari 13, 2007

Nu är hOn här!



I onsdags den 7/2 kom så äntligen vår lilla FLICKA. Hon föddes med kejsarsnitt och kom till världen klockan 10.16. Hon var 48 cm lång och vägde 3090 gram. Helt ljuvlig var hon!


Förlossningen var lång. Blev igångsatt förra tisdagen på morgonen, men värkarbetet kom aldrig riktigt igång (vilket absolut inte kändes eftersom jag hade 4-6 värkar var 10:e minut från 9.15 på morgonen till 05.00 morgonen efter...) Berättar mer senare. Tillslut bestämde sig läkaren för att barnet skulle förlösas med snitt. Tacksam var jag!!!


Så nu äntligen har vi en liten flicka hos oss. Just nu sover hon inne i sängen med sin pappa.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Skönt att ni mår alla bra, började bli lite orolig ;-)

Ta väl hand om er och NJUT! Barn är livet!

Nadia sa...

Grattis! Vad fin hon är!

Anonym sa...

Å va härligt att höra att hon är hos er nu! Jag har varit in och kikat och undrat varje dag nu, trots att jag inte känner er!
Stort GRATTIS!!:-)

Anonym sa...

Äntligen!! Grattis!! Jag blev också lite orolig när det var tyst så länge.

Anonym sa...

Ett stort GRATTIS!!!
Vilken fin liten flicka!
Ha det så skönt tillsammans.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Stort GRATTIS!!!

Vad fin hon är er lilla dotter!

Och vad vuxen hon ser ut, kanske för att hon har så mycket fint hår?

Thérèse sa...

Stort grattis. Hon är verkligen jättesöt.

Anna Malaga sa...

Grattis till din dotter! Hon ser jättegullig ut. Hoppas att du själv mâr bra.

Anonym sa...

Hej! Vill bara säga grattis till er lilla dotter! Jag minns inte hur jag kom in på denna sida en gång i tiden men den har funnits sparad i favoriter sen i höstas tror jag. Tycker det e kul att läsa om dina Chile-äventyr för jag känner igen mig även om jag inte e adpoterad, min pappa bor nämligen i Pitrufquen (mellan Freire & Gorbea!) Hör gärna av dig, vore kul att mailas/chatta, kram från Anna

Anonym sa...

hehe kom på att man kanske ska lämna sin mail oxå! talkin_@hotmail.com