maj 08, 2007

Ytligheter

Det här med att vara gravid och därmed gå upp i vikt är ju något som hör till. Lika roligt är det dock inte då bebisen är ute och det fortfarande känns som man bär runt på något på magen... och man vet definitivt att det inte är någon bebis. I början gick jag ner i en rasande fart... men nu har det liksom stannat upp och jag bär runt på 8 kg extra! Vissa byxor får jag i alla fall över låren och rumpan nu, men det är långt ifrån alla som går att knäppa. Tänk vad man ändå vänjer sig vid. I flera månader har jag gått omkring med en Belly belt i brallorna och långa linnen för att dölja glipan som blir i jeansen.

Men 8 kg hit eller dit... spelar roll...


Det är i alla fall vad jag försöker intala mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, samma här! Gick också snabbt ner trodde jag. Nu sitter dom sista 8kg som berget även efter 11månader. Tror min byxhög får vänta ytterligare några månader. Tur det är kjol säsong framöver:-D

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag har också fastnat på 8 kilo, är det alltså där gränsen går för vad som är lätt?

Jag har fortfarande mammabyxor på mig och det tänker jag inte ha resten aqv livet, jag måste förbi de där kilona!