maj 14, 2007

Min rastlösa själ

Idag är en sådan dag, då jag önskar att jag var någon annanstans än här. Det är mulet och duggregn. Typiskt en sådan dag som, i alla fall jag, gärna hoppar över. En sådan dag då jag ingenting får gjort och en sådan dag då jag bara går runt, runt och vill iväg. Jag vill uppleva äventyr! Jag vill resa! Ut i världen och se nya saker, göra nya saker.

Det lustiga är att jag är mitt i mitt vildaste och häftigaste äventyr precis där jag är, här och nu. Men till och med det känns "vardagligt" idag.

Nä, dra täcket över huvudet är vad jag vill göra resten av dagen.

Finns det fler som har sådana dagar, eller är det bara jag???

1 kommentar:

Salvia sa...

Ja då, vi är många som ibland får för oss att det riktiga livet pågår nån annanstans...

Fast vi vet att vi har det mitt framför näsan.

KRAM!