december 20, 2006

Vecka 33

Idag var jag på koll hos vår barnmorska. Vår lilla bebis växer som hon/han ska. Hjärtljudet ligger stabilt på 152 slag i minuten, som det gjort de senaste gångerna. Fundusmåttet mäter 31 cm. Hon/han har lagt sig neråt med huvudet. Allt är som det ska och det känns skönt att veta. Har tagit ut några semesterdagar nu så jag har möjlighet att vila ut lite. Det har varit mycket på jobbet och jag har fått några "tillsägningar" från äldre kollegor (och mammor) om att ta det lugnt, tänka på mig själv och bebisen. Envis som jag är har jag haft svårt att acceptera att jag inte är lika "smidig" och inte har samma energi som annars. Men nu har jag lyssnat och det har varit jätteskönt att arbeta mindre. Vi får se hur det blir efter jul. Har tänkt att arbeta januari ut. Men jag får helt enkelt se hur jag mår. Känner av foglossning... som jag försöker förneka... och ryggen värker... som jag också försöker förneka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Spannande, lycka till och hoppas varken slapper!
God Jul till bade dig och bebisen forresten!

Thérèse sa...

Jag har inte varit in på din sida på ett tag. Jättegrattis till både giftemål och graviditet. Oj vad spännande. Fast foglossning låter jobbigt. God jul till både dig och bebisen och hoppas du snart knner dig bättre.

Patricia sa...

TACK TACK!!! :D