juni 02, 2007

Ny blogg

I inlägget nedan skrev jag ju att jag är sjuuuukt trött på min blogg. Och det är jag, men samtidigt älskar jag denna blogg. Nu har jag kommit på den "ultimata" lösningen. Jag har skapat mig en ny blogg där inte adoptionen står i fokus utan jag, min dotter och min man. Och jag är inte anonym.
Men jag kommer inte att länka mellan bloggarna. På den nya bloggen är jag inte anonym, och den kommer inte att vara "hemlig" som denna (mer eller mindre varit). Det innebär att jag kommer att berätta om den nya för vänner och bekanta, men de behöver inte veta om denna blogg. Jag kommer inte att sluta skriva på denna blogg. Jag är nog mest trött på den eftersom jag känt mig begränsad till att bara skriva om adoption. Samtidigt så är det min ventil ibland då tankar och funderingar kommer.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag vet ej riktigt hur jag hittade din blogg men det var nog från någon annan bloggare om adoption.
Jag har själv haft den stora turen att bli utvald mamma till två underbara ädelstenar från Korea. Vuxna adopterades tankar inresserar mig mycket, både om er adoption och livet själv.

Följer gärna med till nya bloggen också, människors berättelser om sina liv är alltid spännande.

Håller förresten med om att Winerbäck är fantastisk. Många gånger under vår resa fram till barn har vi spelat "Håll ut". Biljetter är redan inköpta till höstens turne!

Tack för att Du delar med Dig av Dina tankar!

/Helene

Nadia sa...

Vad kul med ny blogg! Bloggandet skall kannas kul och som nagot man vill gora pa sina lediga stunder, annars kan man ju lika garna lagga av. Bra att du har hittat en losning pa blogproblematiken! ;)
Skall kika in pa din nya blogg med en gang.

Anonym sa...

Hej!
Jag kommer inte ihåg om jag har lämnat någon hälsning här förut, men gör det nu iaf.
Liksom ovanstående har jag också två barn adopterade från Korea. Och även jag tycker att det ger mig mycket att höra (läsa) hur vuxna adopterade känner och tänker kring sin adoption.
Jag hoppas att det ger mig bättre möjligheter att förstå och stötta mina egna barn om och när det behövs.
Ha det så skönt och njut av din fina dotter!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Malin sa...

Hejsan
Jag är också "född" på Arlanda. Möttes av mina svenska föräldrar där!