april 28, 2007

Integritet eller inte???

Ibland blir jag avundsjuk på människor som skriver "öppna" bloggar där de lägger in bilder på sig själv och sitt liv. De skriver öppet om vad de gör på dagarna och vad som händer i deras liv. Inte för att mitt liv är så innehållsrikt eller så, men det verkar så skoj! Tyvärr är jag den typen av person som har en så himla stark integritet... på något sätt kan jag få för mig att om jag är för öppen så kan jag få äta upp det sedan. Jag har alltid varit på min vakt. Det är inte heller det att jag tror ont om människor, tvärtom. Mycket har nog att göra med att jag kommer från "Småstaden" där det är fult att sticka ut för mycket. Där det alltid har handlat om vad andra tror, tänker eller tycker... Sedan handlar det ju självklart om att själva ämnet för bloggen, som emellanåt kan vara känsligt.

Men när jag exempelvis läser Ung mammas blogg och Prinsessans dagbok så blir jag lite inspirerad att för en gångs skull strunta i att ha en "hemlig" bild och strunta i att skriva "dottern" och istället använda hennes vackra namn.

Det känns också som att bloggen kring att vara adopterad numer kommer i andra eller tredje eller fjärde hand, och att det som numer alltid kommer som nummer ett är dottern. Och med tanken på vad min älskade man sa häromdagen, så kanske bloggen allt mindre kommer att handla så mycket om att vara adopterad, utan istället kanske den kommer att handla mer om att i första hand vara mamma.


*svamlar vidare in i sängen nu*

1 kommentar:

Lisa Christensen sa...

Vilken bra blogg du har! Har varit inne flera gånger, men aldrig kommenterat. Jag kan bli "avundsjuk" på de anonyma bloggarna eftersom jag måste censurera min blogg ibland. Jag har på ett sätt en liknande situation som du, men kan inte skriva lika personligt. P.g.a att min blogg inte är så anonym kan jag vara mer öppen, men samtidigt mindre avslöjande...